Delegacja pracowników za granicę

Mnóstwo firm w Polsce co roku deleguje swoich pracowników. Delegacje mogą być jedynie kilkudniowe do innego miasta w kraju lub zagranicą, a nawet kilkumiesięczne. Powodem reprezentacji może być także załatwienie kilku kluczowych spraw, spotkania biznesowe bądź konferencje na których obecność pracownika jest wskazana, a także kilkumiesięczna praca jaką pracownik miałby realizować w innym państwie. Jeżeli delegujemy pracownika do innego państwa w Unii Europejskiej należy znać zasady jakie nas obowiązują. Delegowanie pracowników odbywa się w ramach dyrektywy 96/71/WE. W chwili obecnej nadal obowiązuję podział, pracownika jaki został delegowany. Obowiązują godziny pracy, urlop, bhp państwa w jakim obecnie pracuje, natomiast ubezpieczenie czy podatki są odprowadzane przez pracodawcę w kraju w którym prowadzi działalność. Niestety by delegować pracowników trzeba szczegółowo znać wszelkie przepisy jakie narzuca nam Unia Europejska. W tym celu organizowany jest Kongres Mobilności Pracy Inicjatywa Mobilnej Pracy. Dzięki temu poznamy wszystkie potrzebne informacje związane z delegowaniem pracowników.